Organizacja pracy podczas sprzątania

Posted in Bez kategorii | No Comments »

Czas i efektywność sprzątania zależą przede wszystkim od właściwej organizacji. Można oczywiście rzucać się na robotę znienacka, porządkując „po partyzancku” to i owo. Lepszy skutek da jednak wcześniejsze planowanie i przemyślenie poszczególnych czynności oraz takie ich przygotowanie, żeby nie biegać bez wyraźnej potrzeby po mieszkaniu w poszukiwaniu potrzebnych drobiazgów.

Z pokoju, w którym chcemy oczyścić podłogę, dywan, ciężkie meble — wynosimy wszystko, co się da, do sąsiednich pomieszczeń. Nie będziemy się później obijać o krzesła i przekładać z miejsca na miejsce rozmaitych drobiazgów. Jeżeli mamy w programie trzepanie tapczanów i wersalki, trzeba wyjąć pościel i przez ten czas wywietrzyć ją na balkonie lub w otwartym oknie.

Z przedpokoju trzeba przed sprzątaniem wynieść chodnik i wycieraczki, wy-trzepać ję na trzepaku. Dopiero wtedy zabieramy się do odkurzania sufitu i ścian, zamiatania podłogi, czyszczenia lustra. Porządki na pawlaczach i we wszystkich szafach lepiej zrobić w innym terminie, wcześniej, nim przystąpimy do sprzątania.

Leave a Reply

*